אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 14 בדצמבר 2015

שור שולחני: מתקן עזר רב פעלים לשולחן העבודה והרבה מעבר לו



אחד האביזרים החשובים ביותר בסדנת הנגרות, במיוחד עבור הנגר האמון על כלי יד, הוא שולחן העבודה. שולחן עבודה כבד ויציב, בעל מלחצי שולחן וחורים לנעיצת Hold Fasts הוא הבסיס לכל. אבל ישנם מקרים רבים בהם משטח נוסף, עילי קל משקל הניתן להתקנה על גבי משטח שולחן העבודה או בתוך המלחציים יכול להיות לעזר רב.
מתקן זה יכול גם במקרים מסויימים להוות תחליף זול לשולחן העבודה בעיקר כשבונים פרוייקטים קטנים.
עוד יתרון למתקן זה הוא מחירו הזול. את המיתקן ניתן לבנות מקורה פשוטה של 5 על 10 ס״מ המנוסרת למקטעים שמודבקים אילו על אילו. למתקן קראתי Bench Bull על שם קרניו אבל בעברית יתכן וצריך למצוא לו שם אחר.
המתקן יכול להיות פופולרי בכיתות לימוד רגילות בהם אין שולחנות עבודה לנגרות אבל מתקיימת בהם פעילות לימוד של נגרות ומלאכה. מורה או מדריך יכולים לבנות מספר מתקנים כאילו ובעזרת כמה כליבות F לאפשר לתלמידים להתנסות בכמעט כל פעילות הנגרות שניתן לחשוב עליה.
זהו התרשים שהכנתי ושמסביר איך לבנות את המתקן.

לקריאה וצפיה בתמונות נוספות בקרו בבלוג שלי בPopular Woodworking 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה