אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

שאלת קורא: איזה עץ (וציפוי גמר) יאה לשולחן לישת בצק

עידן הפנה שאלה:

*******
הי יואב
התרשמתי  מאד מתשובותיך  בבלוג ונראה לי שאתה האדם הנכון לענות על השאלה המורכבת שלי
אני אופה לחמים בבית לא מעט זמן ואני  רוצה לבנות שולחן עץ שעליו יהיה לי נוח יותר להתעסק עם הבצק.
איזה עץ מתאים יותר לבניית השולחן?
והאם מספיק למרוח שמן פשתן לגימור הסופי?

תודה

עידן

********
הי עידן,
הייתי בוחר בין שני מיני עץ: אשור (בוק) ואדר (מייפל). האשור יהיה זול יותר אבל משעמם. המייפל יקר ומעניין. שניהם עצים קשים בעלי נקבוביות סגורות, מה שהופך אתם קלים לניקוי. ציפוי גמר מסוג לכת שמן 8 של טמבור או הולץ לזור של יעקובי הם האידאליים להברשה. קל ליישם אותן ואין צורך לתחזק אותן. 
זכור שיש למרוח לפחות ארבע שכבות לקבלת מרקם עמיד לסוג השימוש שאתה מכוון איליו. אם יש באפשרותך להשתמש במרסס לכה שווה לבדוק שימוש בלכה דו רכיבית שעמידותה מובטחת לשנים רבות. 
כדי למנוע שחיקה של הלכה אתה מתבקש להשתמש בספוג וסבון בזמן ניקוי השולחן. קירצוף בסקוץ' ברייט או בצמר פלדה ישחוק אותה במשך הזמן.

בהצלחה,
יואב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה