אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 23 באוגוסט 2013

שוליית גלפית


חברתי הטובה סטפני רוקנק חובשת שני כובעים. הראשון והחשוב יותר עבורה הוא בארט האמן (היא גלפת ופסלת עץ) והמגבעת השניה היא מצנפת האקדמאי. שכן סטפני היא פרופסור מן המניין ללימודי פילוסופיה בקולג' מצוין במדינת ניו-יורק.
אנו חברים ועמיתים ועבדנו יחדיו על פרויקט הטוטם שבניתי  ב2011 (תהילים צ"א)
לפני שנה היא הציעה לי להצטרף אליה כשוליה בקורס גילוף ופיסול אותו העבירה בHaystack Mountain School of Crafts שבמדינית מיין. קפצתי על העגלה ואמרתי כן. חיי השוליה יכולים להיות נהדרים אם הוא או היא נכונים לאתגר ומוכנים להצניע אגו ולשוב ולהיות תלמידים.
אספתי מספר הגיגים ותמונות ופירסמתי שתי רשומות על החוויה שהיתה על אחד מאיי הצפון הרחוק.
הנה הרשומה הראשונה
והנה השניה 







4 תגובות:

  1. יואב שלום,

    מענין ויפה !

    אשמח לדעת מהם סוגי העצים שעליהם מבוצע הגילוף והיכן ניתן להשיגם בארץ?

    בתודה מראש,


    בנצי

    השבמחק
  2. בנצי, השתמשנו בעץ ששמו בצפון אמריקה Basswood. באירופה ניקרה Linden, ובאנגליה Lime-tree. אילו זנים של מין עץ שמוכר גם כ Tilia.
    העץ רך ונעים לגילוף אין לא מבנה סיבי מסובך או מתבקע ולכן הפך לעץ האהוב על גלפים.
    בארץ ניתן למצוא אותו אבל אין לי מושג באיזה מימדים.
    בהצלחה.
    יואב

    השבמחק
  3. יואב תודה רבה על התשובה המהירה,

    אחפש את העץ הזה בישראל ואשמח לעדכן ...

    אגב האם יש גם שם עברי לסוג זה של העץ?

    בתודה וסוף שבוע נעים,

    בנצי

    השבמחק
  4. בנצי, אינני יודע את השם העברי אבל אשמח לדעת. אם אתה מגלה היכן קונים בארץ ואת שם העץ אשמח לפרסם בבלוג.

    השבמחק