אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שלישי, 18 ביוני 2013

כיצד לישר לוח רחב ללא שימוש במיישרת

לא לכולנו יש מיישרת רחבה דיה כדי ליישר קרש עץ גולמי ברוחב ניכר.  הפיתרונות המקובלים לאתגר זו הם ניסור הקרש הרחב לאורכו ויישור כל אחד מחלקיו בנפרד. לאחר מיכן יש להדביק את שני החלקים בחזרה ולהמשיך בישור הצד השני במקצועת העובי. דרך אחרת להתמודד עם האתגר היא לישר את פני הקרש בעזרת מקצועה ידנית ולבדוק ישרות בעזרת סרגלים וזוג winding sticks. אך הדרך הקלה ביותר היא שימוש במקצועת עובי ובלוח בסיס קשיח שעליו יובל הקרש הדרוש ישור. המפתח להצלחה הוא קיבוע הקרש אל הבסיס באופן יציב והזנתו אל מקצועת העובי שלבים שלבים.
כל הנאמר כאן הוא קדימון לסרט המסביר את התהליך . את הסרט הפיק העורך שלי, טים ג'ונסון מהמגזין American Woodworker
צפיה נעימה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה