אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום ראשון, 22 באפריל 2012

הספה של עירית: שיפוץ ספה ישנה, עצות והסברים

עירית מת"א שלחה לי שאלה ותמונות. היא מתכוונת לארח ספה ישנה בדירתה המשופצת אבל תחילה היא מבקשת לשפץ אותה.
הנה השאלה ולאחריה התמונות והתשובה שלי.
-----

יואב שלום,
כשקראתי בבלוג שלך את כל הרעיונות, הטיפים והעצות שאתה נותן, שהופכות "חול לזהב", החלטתי להעיז ולשאול אותך שאלה בנוגע לספה אותה אני מעוניינת לחדש.
הספה הובאה בשנות החמישים מצ'כיה והיא במצב טוב (אינני יודעת את סוג העץ).
אני רוצה להשתמש בה בדירה תל אביבית משופצת.
אני מצרפת תמונה הן של החלל בדירה (תמוקם תחת החלון) והן של הספה ---כמובן שהיא תרופד מחדש וגם בהיבט זה אני מתלבטת איזה מראה לתת לה (ריפוד יוטה/עור/ בד/כהה/בהיר/רטרו --בקיצור התלבטויות---)
כיצד לדעתך עלי לטפל בספה, מהם שלבי העבודה והגימור ובאילו חומרים להשתמש?
אשמח להמלצותיך.
רב תודות,
עירית  


-----------

הי עירית,
תודה שכתבת לי. אני חושב שריפוד בהיר יכול להיות הפתרון הטוב ביותר.
היתי מרפד את הספה בשלש כריות ישיבה ושלש כריות גב. כל כרית בבד עבה (כותנה או קנבס) שניתן לכיבוס. רפדיה טובה יכולה לתפור כרית בעלת רוכסן.

את העץ (אולי זה אלון?) היתי מנקה תחילה בטרפנטין מינרלי וסמרטוט ואחר כך משייף קלות בנייר שיוף מס' 320 להחלקת פגמים (ונזהר שלא להסיר את שיכבת הגיוון הכהה שעליו). מורח שיכבת לכה מדודללת ב50% טרפנטין בעזרת מטלית, הסבר בהמשך, ונותן לגמר להתייבש יום שלם. בעזרת נייר לטש מס' 600 ממרק בעדינות את שכבת הגמר הראשונה ואז מיישם שכבת גמר שניה ושלישית. המתיני כיום בין ישום השכבה השניה לשלישית. אגב, אין צורך לשייף בין השכבה השניה והשלישית.
את הגמר מכינים מטרפנטין מנרלי ומלכה חד רכיבית בבסיס שמן מתוצרת תמבור או חברה דומה. מזגי לצנצנת כמות שווה של לכה ושל טרפנטין.
מערבבים את הטרפנטין והלכה בצנצנת ובעזרת מטלית כותנה (מחולצה ישנה וכו') מכינים פקעת ישום. תובלים את הפקעת בנוזל, סוחטים אותה מעט שלא תהיה רטובה מדי ומחלקים אותה על פני השטח. הדימוי הכי משוגע שאני יכול לחשוב עליו זה, חשבי שהפקעת הוא חילזון (כמו בילדות) ואת מובילה אותה על פני העץ. החליזון משאיר אחריו שובל נוזלי -- זה מה שהפקעת צריכה להשאיר אחריה. שובל ליד שובל, תלם בצד תלם כשכל רצועת נוזל חופפת לחברתה כמה מילמטרים.
משפט אחרון וחשוב: זיכרי להגן את הידיים מפני הלכה בעזרת כפפות. כמו כן הרחיקי את הרהיט מאבק, מילדים, חתולים וציפורים עד ליבוש הלכה כדי למנוע הכתמה במזהמים שונים כמו טביעות ידיים, שיער ואבק. 

סרטון הווידאו המצורף מסביר איך להשתמש בתמריק לכה דומה לזה שהזכרתי בשיטה שתיתן לך מושג איך ליישם אותו בעזרת מטלית בד.



בהצלחה,
יואב 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה