אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 20 באפריל 2012

יש עתיד לנגרות בארץ: פרוייקט הגמר של יואב הרשקו

אתמול קראתי ראיון עתונאי אם איש תעשיה שהתלונן (בצדק) על התמעטותם, שלא לומר,  העלמותם של אומני המקצועות הטכניים בארץ, כמו חרטים, מסגרים, רתכים, ונגרים. המציאות שאותה ציין התעשיין היא עגומה מאוד. בתי הספר המקצועיים שדאגו ללמד מגוון רחב של מקצועות טכניים נדרשים החליטו לסגור את רוב המגמות "המעשייות", השביתו את הסדנאות ופיטרו את המורים הוותיקים והטובים לטובת מערך שיעורים עיוני ותיגבור של מגמות טכנולוגיה עילית נחשקות.
האור בקצה המנהרה הוא שהתמעטותם ונדירותם של בעלי המקצוע שהזכרתי יוצרת באופן טבעי עליית בגובה משכורתם. ובעתיד הקרוב נראה עלייה במיצוב החברתי כמו גם ברמת ההכנסה של חשמלאים, נגרים, רתכים וכו'. כבר כיום נגרים מומחים יכולים להרוויח יותר מאשר עו"ד ממוצע, וכרסמים או רתחים הנחוצים במפעלי גוש תפן מקבלים משכורות ותנאים הגבוהים מאילו של בוגרי מכללות במגמת שוווק או מנהל עסקים.
וכל זה מתקשר להישג הנאה של בוגרו הטרי של קורס הנגרות של משרד העבודה והרווחה, חברי הצעיר יואב הרשקו.

הנה הפרוייקט מפי יואב הרשקו. קראו ותהנו....


זהו ארון בגדים הניתן לפירוק והרכבה המיועד לילד. הארון בעל שמונה מדפים ואיזור תליה בגובה 100 ס"מ. באמצע הארון מחיצה. 
מבנה הארון הוא מסגרת ומילואה. חיבורי סין ונקב מחוזקים בברגים המאפשרים ניתוק החלקים לצורך שינוע.


החומרים
שלד הארון: אלון מבוקע (רגליים, קושרות ומסגרות הדלתות).
מילואות: מסנדויץ' בציפוי פורניר אלון, כמו גם המחיצה והמדפים, בתוספת סרגלי אלון בדפנות.
פירזול: מצאתי צירים "פומל" יפים וצנועים בציפוי פליז ולכה אצל האחים ביטר. 
הגימור: הוא שכבה אחת של לכה דור מט (דו רכיבית). בחרתי ליישם שיכבה אחת כדי שיישאר המרקם הטבעי והמחוספס של האלון (לאחר שתי שכבות ויותר הגמר הופך למשטח חלק ופלסטי) אחרי השיכבה הראשונה בצעתי ליטוש עדין ביותר עם גב נייר הלטש (הצד של הוולקרו) ואז עברתי שוב עם הלכה לתיקונים קלים בלבד. לאחר שהרכבתי את הארון בבית הלקוח, עברתי מבחוץ בלבד- עם שעווה, שהפכה את הגימור למשי מעורפל ורך, כמו צמר גפן..

מידות:
רוחב 100
עומק 60 
גובה 200 

הנה תוכניות הארון ושלבי הבניה הראשוניים, שימו לב לשימוש במחברי סין ונקב בין החלקים המבניים בדלתות ובקורות האופקיות, כמו גם בדלתות המילואה.




הארון מוכל לגמר:


וכאן הארון אחרי ציפוי גמר:


פרטי פירזול:



כל הכבוד ליואב הרשקו ובהצלחה רבה במקצוע המדהים שניקרא נגרות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה