אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 9 בספטמבר 2011

השידה השניה של שרון עמרם: תוספת חדשה ומעניינת לרהיט ישן ומכובד

שרון ממשיך לעמול במרץ ולהנפיק לנו פרוייקטים ראויים ומעניינים.
השבוע שלח לי סקיצות וצילומים של המשימה החדשה שלו: להרים מעל פני הריצפה שידה שקיבל מחבר ושהיתה חלק ממזנון ישן שפורק. "הארגז" הזה הוא רהיט שהיה חלק מסט של שלשה חלקים שחוברו במקור זה לזה. ניראה שהרהיט מצופה בפורניר טיק או מהגוני. רק לחדש ואחר כך להניח את השידה על הריצפה זה ממש לא בה בחשבון. לכן החליט שרון להרים אותה ולבנות לה ארבע רגליים וקושרות.
הנה השידה במצבה העכשיו.

מהצילומים ניראה שזו שידה נהדרת. בנוסף לפורניר הכהה היא זכתה גם לידיות עץ שקועות ולצירי דלת הבנוים היטב - איך אני יודע? שימו לב לבליטות בצידי הדלת. אילו למעשה הצירים המקובלים על בוני רהיטי איכות בבואם לחבר דלתות מזנונים וארוניות, במיוחד בשנות השישים. ציר כזה (Straight Pivot Cabinet Hinges) יש לשקע בנקב וחיבורו מצריך מיומנות.
הנה הציר במתקונתו הקטלוגית, מבית היוצר של חברת ברוסו המעולה.


הסגנון הכללי של הרהיט ניקרא במחוזותינו Danish Modern. רהיטים שניבנו בסגנון זה זכו לקווים פשוטים, מבנה קובייתי, מראה כהה וחם, ולעיתים רבות רגליים היורדות לריצפה בזוית מתונה ותוך כדי הצרה (Tapered Leg).

שרון שלח גם שרטוט SketchUp של הצעתו לרגליים והוסיף כמה שאלות; אני השבתי לו. הדיאלוג ביננו מופיע כאן כמעט במלאו.

(השאלות של שרון)
1. באיזה עץ להשתמש. ההימור שלי הוא עץ טיק אבל אשמח לחוות דעתך המקצועית.
2. יש מקום שאתה ממליץ עליו לרכישת עץ מסוג זה או אחר באיזור המרכז?
3. כל תחום זיהוי סוג העץ מרתק אותי אך לצערי איני מבין בו כלום: איך לזהות את סוג העץ? איך לזהות אם מדובר בפורניר או עץ מלא?

זו פעם ראשונה שאני מתכוון לנסות לבנות רגליים שאינן ישרות בצורתן והאמת זו פעם ראשונה שאני משתמש בעץ שאינו אורן (שידוע ברכותו).
חשבתי לצייר את קווים ישרים על העץ, לנסר עם ג'יגסו, להקציע ולשייף.
אשמח לטיפים ובכלל לכל שביב מידע שתוכלו לתרום בנושא,

תודה מראש,
שרון

התשובות שלי:
אני חושב שהרהיט הוא סנדוויץ או סיבית איכותית מצופה פרוניר. פאות הדלתות והשידה מוגנות בלייסטים של עץ מלא. יתכן והרהיט צופה בפורניר טיק כמו שאתה חושב, יתכן וזה פוליסנדר (Rosewood) או עץ טרופי כהה אחר כמו מהגוני.
נסה לגלות אם היצרן הוא "הזורע" או שמא הרהיט הוא תוצרת חוץ. חפש חותמת חום או מדבקה מתחת או בגב הרהיט.
פתרון הרגליים שהצעת ניראה אלגנטי ותואם לסגנון הDanish Modern 
היתי מרחיב את בסיס הרגליים המוצעות או במלים אחרות מעבה אותם כדי שלא יגיעו לרצפה כל כך דקות. יתכן והיתי מקצר אותם מעט.
ממתין להתפתחיות וכיף לראות את הפרויקטים שלך.
אפרסם את התהליך בבלוג השבוע.
כל טוב
יואב

שרון שלח לי אימייל אחרי כמה ימים עם תיקוני עיצוב. הוא הצר את הרגליים וקיצר אותם.
כך ניראה התכנון כרגע:
אני ממתין לבאות, להמשך ביצוע הפרוייקט.

תגובה 1:

  1. נראה עיצוב מוצלח ביותר, מזכיר קצת סגנון יפני לדעתי. בקיצור אהבתי.

    השבמחק