אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 8 באוגוסט 2011

כליבת רצועה, כליבת סרט מתיחה, Band Clamps

לימור ברוך, מעצבת מוצר ואמנית שמיצרת גופי תאורה מדהימים, http://www.amelimlighting.com
פנתה אלי בשאלה טכנית שיכולה לעניין רבים: היכן קונים כליבות רצועה?
לימור גם הוסיפה תרשים לשאלה שלה - מה שתמיד עוזר.....
אני שמח שמפנים אליי שאלות ושמח עוד יותר אם התשובות שלי עוזרות לשואלים. במקרים בהם אתם רוצים לשאול שאלות הקשורות בטכנלוגית בניה, עיצוב וכו' וגם יש לכם זמן לשרבט איור פשוט אנה שלחו אותם לאימייל שלי ואשתדל לענות. ברשות השואלים גם אפרסם את שאלתם ותשובתי בבלוג -- כי זה יכול לעזור לכולנו.

הנה השאלה של לימור ולאחריה התשובה שלי

שלום
נתקלתי בבלוג שלך שהוא מאוד מעניין, כשחיפשתי כליבה מסויימת.
חשבתי לעצמי שאולי תוכל לעזור לי למצאה או לפחות לכוון אותי איפה לחפש.
אני מחפשת כליבה שהיא בעצם 4 זויות מחוברות ביניהן בסרט בצורה מעגלית, ויש לה נעילה עם אבזם היכול להקטין את הקיף הסרט וללחוץ את החפץ שנכלב. הכליבה מיועדת לכלוב צורה מלבנית. מצ"ב שרטוט.
איפה קונים כלי עבודה כזה?

תודה
לימור
www.amelimlighting.com

הנה התשובה (ערוכה מחדש) :

הי לימור,
הכליבה שאת מדברת עליה ניקראת כליבת רצועה או כליבת רצועת מתיחה, באנגלית: (Band clamp) יש המון דגמים המיוצרים עבור ציבור הנגרים ובוני המיסגרות למינהם אבל רק מעט מהמוצרים מגיע לארץ. אחת החברות שמייצרות כליבות כאילו היא חברת Wolfcraft. היבואן שלהם הוא יהודה וורשבסקי (אם אינני טועה). חברה אחרת שמייצרת אותן ושמוצריה יובאו (אולי עדיין מיובאים?) לארץ היא Pony. בישראל ניתן לקנות רצועות מתיחה פשוטת וזולות להידוק והרמת משא. את הרצועות הללו ניתן להתאים בקלות להידוק מוצרי עץ מסגרת וכו' (בהמשך אני כולל תרשים כיצד לשפר את דרך הידוקם). רצעות אילו, הניקראות ראצ'ט, או כמו שנהוג לשבש את שמם בישראל ולקרוא להם: רצ'ר.. ניתן לקנות בחניות כלי עבודה, מחנאות ורכב. 
קניית רצעות מתיחה לנגרות דרך יצרן או ספק מחו"ל אינה בהכרח יקרה יותר מאשר קניה של מוצר "פשרה" בארץ. המשלוח לשתי רצועות יכול להיות סביר  ($15  או $20). רבים ממכרי וחברי הנגרים רוכשים מוצרים בחו"ל בחו"ל ומקבלים אותם בתוך שבועיים. לעיתים רבות מחיר המוצר + המשלוח משתווה או אף נמוך ממחיר אותו המוצר או מוצר נחות ממנו בארץ.  חברת Rockler שאת המוצר שלהם אי מראה בתמונה כאן, שולחת לארץ ועלות המשלוח סבירה.
הנה כמה תמונות של כליבות  רצועה של wolfcraft ולאחריהם קישורים לכליבות נוספות.
כליבה נוספת של Wolfcraft שנמכרת בארה"ב בחנות של רוקלר היא:
יש לי שתי כליבות כאילו והם די מדהימות.

הפתרון הזול והזמין
אם תחליטי לקנות רצועת מתיחה פשוטה, "ראצ'ט", באנגלית הם גם נקראות Ratchet Tie Down תוכלי לבנות לה פינות מתיחה מעץ.

פינות להעברת כוח המתיחה יעזרו מאוד בהידוק
על מנת להעביר את כוח מתיחת הרצועה לפינות החפץ או המבנה שאת מדביקה בצורה מיטבית כדי להלביש על פינות החפץ מתאמי הידוק או "פינות/זוויות הידוק". ניתן לקנות או לייצר אותן לבד. הנה איור כיצד לבנות פינה פשוטת מעץ.. 

חברת  Lee Valley מוכרת פינות הידוק משוכללות המסוגלות גם להיות מורכבות על פינות בעלות זויות הקטנות או הגדלות מ90 מעלות. כשמהדקים מסגרות משושות או משולשות פינות אילו יעזרו מאוד.


הכליבה הקלאסית
חברת ג'ורגנסן האמרקאית פיתחה כליבת רצועה פשוטה ואמינה תחת המותג Pony
http://www.amazon.com/Adjustable-Clamp-1215-Band-Web/dp/B0007GIN1U/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1312546152&sr=8-2
פעם אפשר היה לקנות אותה אצל דרור כלי עבודה בתל-אביב. אין לי מושג אם הם מחזיקים אותה במלאי כיום. יתכן וחברת צלח מאור יהודה מחזיקה במלאי רצועות כאילו.

פיתוח חדש של חברת Rockler המבוסס על פטנט ישן של Pony
לאחרונה התחילה Rockler לייצר כליבת מתיחה בסיסית והוסיפה לה שיפורים שונים כגון ידית ארוכה וגם אפשרות לרכוש בנפרד זוויות פלסטיק גבוהות וחכמות המקלות על עבודת ההידוק.
http://www.rockler.com/product.cfm?page=27100&source=googleps&utm_source=GoogleBase&utm_medium=organic&utm_campaign=Google

רצועת פלדה לכליבת מתיחה
אחת הכליבות שעבדתי איתה והייתי מרוצה מאוד מביצועיה היא כליבת רצועה, שבשונה מקודמותיה רצועתה נמשכה מפלדת קפיצים. כליבה זו נוחה לשימוש ומסוגלת להפעיל כוח הידוק יוצא מגדר הרגיל.


http://www.mlcswoodworking.com/shopsite_sc/store/ec110524.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה