אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום ראשון, 17 ביולי 2011

כיצד להשחיז מפסלת וגם התרומה העקיפה שלי לכל הסיפור..

יהודה לוי, מנהל פורום תפוז נגרות, פירסם את הקישור לסרט שחברת Highland Woodworoking הפיקה ובו מדגימים בצורה פשוטה וברורה איך להשחיז מפסלות. למיפסלות בסרטון יש סיפור מעניין שלי יש חלק מסויים בו.

המפסלות שעליהם הוא מדגים הם הדגם החדש של חברת Narex הצ'כית. את רעיון ידיות העץ וקולר הפליז לליין הידיות החדש הם קיבלו ממני לפני שנה וחצי כשביקרתי במפעל. פיליפ סטאנק אירח אותי שם לביקור של כמה שעות. פיליפ, שהוא היחיד שמדבר אנגלית בחברה, סיפר לי שהם רוצים להוציא לשוק דגם של מפסלות בעלות שיפועי צד מלוכסנים, בדומה למפסלות החדשות של סורבי ולי נילסן.
כמה דקות לפני כן ראיתי באחת מהוויטרינות שלהם קטלוג כילים ישן של המפעל שקדם לNarex , בו יצרו בשנות השלושים כלי עבודה מקסימים בשלל דגמים וצורות.



כשראיתי את אוסף המפסלות, הנקרים, ושאר הכיילים, גם הבחנתי בפרטים היפים של ידיות העץ החרוטות שהותקנו עליהם. אילו היו ידיות מעצים קשים וחזקים כמו Hornbeam, ובוקציה (צילמתי כמה מהדפים וכללתי אותם באלבום הביקור במפעל שנימצא בין אלבומי הפיקסה שלי).
ואז עלה במוחי הרעיון לנסות לשכנע את פיליפ להשיב עתרה ליושנה, ולקומם מחדש את אחד מדגמי הידיות הישנים כדי שיותקן על המפסלת החדשה. המלצתי על דגם בו הידית חרוטה במתקונת אלגנטית וחגורה בקולר פליז. הם קיבלו את ההמלצה אבל לצערי לא הלכו איתה עד הסוף. שיקולי יצור ועליות גרמו לידית החדשה להראות פשוטה מידיי (לטעמי) והקולר העבה שעליו המלצתי הפך למן כובע מפח פליז. הפלדה במפסלת החדשה ורמת ההקשיה שלה זהות למפסלות הוותיקות שמייצרת החברה. עדיין לא ניסית את המפסלת אבל צורת האגס של הידית החדשה תקל על החזקתה במצבים בהם עבודת החיקוק והחיתוך דורשת שימת לב לפרטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה