אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

הרשומה האחרונה על בניית הראש האפריקני וצבע חלב


צבע חלב (Milk Paint) הוא אחד מציפויי הגמר האהובים עלי. החומר המגיע כאבקה שאותה מערבבים במים על פי הצורך. הוספת כמות גדולה של מים והצבע שתקבל יהיה דליל ויהווה שיכבת WASH שתשמש כתמריק גיוון. עירבוב כמות קטנה של מים באבקה, ליצירת תערובת סמיכה (צפיפות המזכירה יוגורט דליל לשתיה  או מילק-שייק) תניב צבע אטום שיכסה כליל את מרקם פני השטח והסיבים. צבעי חלב הם אחד ממני הצבעים הוותיקים בעולם. הם מוכרים לנו עוד מימי קדם. מסורת צביעה של בתים, אסמים וריהוט פנים וחוץ בעזרת צבעי חלב היתה ועודנה קיימת בניו אינגלנד. לאחרונה זוכים צבעי החלב לעדנה בין בוני רהיטים מודרניים המשלבים אותם בגילוף, חריטה, הבלטה ופעולות טקסטורליות אחרות שנעשות על פני משטחי העץ.

הצבע מורכב מחומר מלכד, חלבון המופק מחלב או מפולי סויה הניקרא קזאין (casein), סיד, או גיר, ומפגמנטים שונים. מתכונים שונים קיימים לצבע חלב. בחלק מהמתכונים מוחלף הקזאין (casein) באבקת חלב נטול שומן. את הסיד, אבקת גיר, בורקס ואבקות פיגמט ניתנים לקנות בחנויות צבעים רציניות - כמו החנות של סהר צבעים בדרך יפו-ת"א. אינני רוקח את הצבע בעצמי. אני קונה את התערובת מחברת Old Fashion Milk Paint; חברי הנגר נתן וונטהוף מקיבוץ בית העמק מיבא את הצבעים של חברה זו לארץ. בארה"ב עולה שקית כ10 דולרים.
לקריאה נוספת לחצו על הקישור הבא: מידע על צבע חלב ומתכוני צבע חלב.
והנה קישור למתכון שניתן להכין בבית ומכיל בורקס: http://www.earthpigments.com/casein/casein-borax-paint.cfm
ובחזרה לפסל האפריקאי..... כדי לצבוע את הראש והצוואר של הלוחם התמיר השתמשתי בצבע חלב שחור שאותו ערבבתי עם צבע חום. בקרו בבלוג שלי בAmerican Woodworker לראות יותר תמונות ולקרוא את תאור כל השלבים האחרונים בשלמותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה