אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

התקנת הראש על מכונו

ברשימה האחרונה בבלוג שלי בAmerican Woodworker  אני מסביר איך חיברתי את הראש החדש לחזה הפסל.

אני מסביר שכשאר מחברים שני חלקים אחד אל השני בעזרת מוט עגול או חף עץ יש צורך למקם את שני החלקים באופן מיטבי בהקבלה הדדית. איך עושים זאת? אחת השיטות היא לנעוץ מסמר בצד אחד של המחבר, לקצץ את ראש המסמר כ3 מ"מ מעל פני השטח ואז לקרב את הצד הנגדי אל מכונו והמסמר. לוחצים את שני החלקים זה אל זה ואז מפרידים. בשלב זה מחלצים את שארית המסמר מהצד בו הוא היה נעוץ. מה שנותר הם שני חורים בקוטר המסמר שמשמשים לנו מרכזי קידוח: אחד בצד הבסיס והשני בצד של החלק המקובע אליו. בשלב זה יש לקדוח את החורים בבסיס ובחלק הנגדי, למרוח דבק ולהשחיל את מוט העץ לשני החורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה