אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 11 ביוני 2010

הקוסם מקיבוץ נען: אבנר שחר וסדנת הפלאים

בשבוע שעבר ביקרתי את אבנר שחר מקיבוץ נען. אבנר, חבר פורום תפוז בנגרות, הוא מה שקוראים באנגלית: Jack of all trades . ובעברית, איש רב פעלים ויכולות: מהקמת מבני עץ, אביזרי נגרות, רהיטי פנים וחוץ, פרגולות, ועד עיצוב גינה מזרקות ועוד... הכל הוא יודע לעשות ולעשות היטב.
בתמונות הבאות תראו את היצירות שלו והסדנה שהקים בצמוד לביתו.
בתמונות מעל: הבית, הסדנה שהקים (כמובן מעץ) ושער הכניסה לסדנה.
בתמונה מעל: המחרטה האנגלית רבת האון שאבנר קנה מעודפי חיל האויר.
זהו שולחן העבודה שעליו אבנר מקציע לוחות. השולחן הוא בסגנון בסיסי כפרי. השולחן כולל לוח דופן/קושרת עליונה רחבה המשמשת לא רק כקושרת אלא גם כמשטח אליו ניתן לכלוב לוחות ארוכים להקצעת דופן. אבנר בנה לשולחן מלחציים מפלדה אותם יצר בעצמו בקיבוץ. המלחציים מכילות חלקים מכורסמים וחרוטים שהכין. במהלך הביקור התברר שבנוסף להיותו נגר, אבנר הוא גם מסגר, חרט וכרסם מתכת.
אבנר בנה ל Miter Saw שלו מתקן השענה, שגם מאפשר לו לקצץ חלקים בצורה מדוייקת ומשוכפלת מבלי למדוד כל פעם את העובד מחדש.
ובתוך דלי פלסטיק שחורר הוא תולה את ניר הספיגה. הדלי נישא ע"י חישוק כדור סל.
הפרגולה של אבנר
תריס הסדנה מקובע לזוית רצויה ע"י מוט משונן ומדורג שאבנר בנה. זהו פרט בניין פרקטי ומסוגנן.
כיסא האדירונדק שאבנר בנה
וזהו שולחן העץ המלווה את הכיסה. סיגנון האדירונדק ניקרא על שם רכס ההרים במדינת ניו-יורק שבו ניבנה הכיסה הראשון. הכיסה ידוע בפשטות בניה, נוחות וביופי בסיסי. כיסאות אילו זוכים לפרשנויות מרתקות ועושר צורני  ע"י עשרות אמנים העמלים ללא הפסק לשנות ולסגנן אותם מחדש. המיוחד בכיסה האידירונדק הוא שכל חלקיו מנוסרים מלוחות אחידי עובי: 3/4 אינטש. כיסאות פשוטים יבנו מאורן, כיסאות יוקרתיים יותר יבנו מעצים עמידי מזג אוויר כמו ארז ואיפא. החלקים מתחברים אילו לאילו בעזרת ברגים ופקקים להסוואת ראש הבורג.





2 תגובות:

  1. הכל נראה טבעי ויפה. מזכיר לי את חדר העבודה של אבי. במשך תקופה נגרות לבית הייתה אחד התחביבים המובילים שלו.
    יופי של תמונות. נראה ביתי, חם ונעים!

    השבמחק
  2. נחמד שנתת לנו מידע טוב על עבודה מעץ. יכול לתת לי מידע נוסף על פרגולות עץ. פרגולה מעץ

    השבמחק