אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 5 ביוני 2010

ביקור במרכז ההדרכה של עץ ועצה בצומת ביל"ו

היום ביקרתי ביחד עם סיגל לוי במרכז ההדרכה ומחסן המכירות של חברת עץ ועצה בצומת ביל"ו.
ל"עץ ועצה" יש שלשה מרכזי מכירות בארץ אבל החדש והגדול מכולם שוכן במרחק מה מרחובות וראשון לציון. קיבלו אותנו במשקה ועוגיות לבוקר עיון ומידע על עץ ובניה בחומרים ידידותיים לסביבה. החברה מארגנת מפעם לפעם הדרכות לאזרחים מהשורה, הרוצים ללמוד על יתרונות ושימושי העץ כחומר בניה חיפוי וריצוף. במקום דוגמאות רבות של חיפויי קיר, פרקטים, דקים וגגות רעפים.
ההסברים שקיבלנו מאנשי החברה היו משכילים ומעניינים. צפיה ובחינה של מבנים שונים מעץ שהוקמו במקום ועשויים מיני עצי מחט שונים מאפשרת הבנה וחוויה טובה יותר של העץ כחומר מבני ודקורטיבי לחוץ ולפנים. הליכה על סוגי דקים שונים ומדרכי פרקט מעץ גושני, שיכבתי וסינטטי יכולה לעזור למי שצריך להחליט איזה חומר הוא או היא רוצים לראות בבית אותו הם בונים או מתכננים.
 למדנו שמבנים נושאי עומס הבנויים מעץ יכולים להיות מיוצרים גם מעץ שכבתי הבנוי מרצועות אורן או אשוח המדבקות אחת על השניה. מעץ שכבתי ניתן ליצר ולבנות קורות ועמודים יציבים וחזקים יותר מאשר היו בנויים מעץ גושני שנוסר ישירות מהבול. אך למוצרים אילו יש גם חסרון: הם פחות יפים ומראם ניראה פחות טבעי. ראיני מבנים מאשוח, מארז, מדגלס פיר ומהמלוק; קורות ההמלוק הקנדי הרשימו אותנו מאוד.
למדנו שלארץ מיובאים כמה מינים של עץ המכונה "איפאה" או "איפא" Ipe אבל רק איפא טבקו הוא המתאים ביותר לריצוף סיפונים או דקים. במצגת הסבר שראינו הוקרנו בפנינו שקופיות בהם עשרות פרוייקטי בניה בעץ שהוקמו בישראל בשנים האחרונות. ברבים מהם נבנה הסיפון מאורן "זול". שימוש באורן יכול להיות פתרון מצויין לדק. כל עוד מתכננים את הסיפון נכון ודואגים לניקוז מים טוב, האורן יחזיק מעמד שנים רבות. בסיום הביקור, וכמסורת ישראל סבא, ניגשנו למכולת הפסולת וסיגל דלתה מממנה שלל סרגלי איפא מעניינים....


תגובה 1:

  1. קניתם עץ ? מחפשים חברה מקצועית שתתכנן ותבנה לך דק או פרגולה בגינה
    הבונים בעץ - עיצוב , תכנון ובנייה בעץ
    0765401179
    http://xn----3hcega0arm9cvbe2a.co.il/

    השבמחק