אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 3 באפריל 2010

ביקור במפעל כלי העבודה Narex בצ'כיה ויצור מפסלות

בחודש פברוראר ביקרתי במפעל קטן המייצר כלי עבודה מברגים וביטים.  Narex מייצרת בעיקר לשוק הצ'כי, המרכז ומזרח אירופאי (הונגריה, פולין, אוסטריה, רומניה ורוסיה) וגם מוכרת מפסלות גילוף ונגרות בארה"ב. המוצרים שלהם טובים ויחסית זולים. זאת כיוון ששכר העבודה בצ'כיה עדיין נמוך יותר מאשר מבגרמניה או אנגליה, ועם נסיון ידע איכות, והמוניטין של תעשיית הפלדה הצ'כית, הם בונים כילים טובים מאוד.
ערכתי מצגת פיקסה המסבירה איך מיצרים מפסלות לנגרות וגילוף. המצגת מלוווה בכתוביות באנגלית ומסבירה את כל שלבי היצור, מגליל הפלדה הגולמי ועד להשחזת הכלי. תהליך החישול הוא התהליך המרתק ביותר בו רואים איך מכבשי ענק מרקעים את הגליל הפלדה לצורתה הגולמית של המפסלת. מחסן המפסלות -- בו רואים אלפים מהן מסודרות כמו במסדר צבאי, היא עוד תמונה אהובה עלי.
http://picasaweb.google.com/yoav.liberman/NarexTools2010#

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה