אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 5 באפריל 2010

מובילי השחזה Honing Guides

ברשומה הארוכה שבה סיפרתי על השחזה ואבני מים יפניות, הזכרתי את חשיבותם של מובילי ההשחזה להבטחת תהליך השאה מוצלח.
הנה תמונה של ארבעה מבין שישה או שבעה מובילים שאספתי עם השנים. המובילים האהובים עלי הם של החברות: Veritas, Stanley וכן המוביל הגנרי של Eclipse שמרגע פקיעת הפטנט עליו הפך למוביל השכיח ביותר בשוק, והוא מיוצר במזרח הרחוק בסין ובטיוואן בכמיות גדולות. המוביל של סטנלי מכיל גם מדיד מובנה לקביעת זוית ההשחזה ועולה כ$12 . זה של "אקליפס"  $7 עד $12 (תלוי היכן קונים) וזה של ווריטס עולה כ$45 וכולל גם מדיד עזר לקביעת זווית ההשחזה (המדיד לא מופיע בתמונה). המוביל של ריצ'ארד קל הוא תכשיט יפה שיכול לעזור בהשאת כלים קצרים. הוא מלאכת מחשבת של מכניקה עדינה ויפה. 

 
בתמונה: קבוצה של ארבעה מובילי השחזה שונים הניתנים לרכישה דרך הדואר בחו"ל. המוביל של veritas (ימני עליון) אוחז סכין של מקצועה, אבל כמובן שהוא יכול לאחוז גם מפסלות וכלי חיתוך נוספים. המוביל של אקליפס (שמאל עליון) מדגים כיצד אוחזים מפסלת להשאה. המוביל בעל החרטום הכתום הוא של Stenley והמוביל השמאלי תחתון הוא של Richard Kell

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה