אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 12 באפריל 2010

ביקור בתערוכה Craft Boston, בתי ספר לעיצוב בעץ ודוכני המשלחת הישראלית

בתמונה: שולחן ממילה מכופפת ומולבנת, עבודה של אחד מהתלמידים בCenter for Furniture Craftsmanship

אתמול ביקרתי בתערוכה השנתית Craft Boston. בתערוכה מציגים אומנים ובעלי מלאכה מתחום העץ, הקרמיקה, זכוכית, תכשיטים, אריגים ועוד. מטרת התערוכה שמאורגנת ע"י אירגון בוסטוני רב מוניטין, הידוע בראשי התיבות SAC או ה The Society of Arts and Crafts , היא לאפשר קידום מכירות בין האמנים לקניינים פוטנציאליים: יהיו אילו בעלי גלריות שבאים ליריד לצורך הזמנות מוצרים, או אנשים פרטיים המבקשים לקנות פריט אחד או פריטים בודדים. החידוש השנה היה נוכחות של משלחת ישראלית שאורגנה וסובסדה חלקית ע"י אירגון AIDA.
בתמונה: עבודות תחרה במתכת של אומנית ישראלית שהציגה בתערוכה
ה Association for Israeli Decorative Arts הוא אירגון המומנן מתרומות, בעיקר של קרן ברונפמן מניו יורק, ששם לו למתרה לקדם את האומנויות והקרפט הישראלי. השנה הם אספו כמה אמנים מישראל שאיכלסו איזור מיוחד במרכז אולם היריד. ראיתי עבודות מדהימות של כדרים ותכישטיות טובים, בוגרת שנקר בשם קרן שרון שהציגה קולקציה מעניינת של תיקי עור בצבעים לא שיגרתיים. בדוכן ישראלי נוסף הציגו כלי נוי מתחרת מתכת ובשטח תצוגה ליד אמנית טקסטיל הראתה שלל תיקים ואביזרים נילווים. הצטערתי על כך שלא ניכלל ולו אמן/נית עץ אחד במשלחת. דיברתי אם המארגנים ואני מקווה שבפעם הבאה שיתארגן אירוע שכזה לא יפקד גם מקומם של חרשי העץ.
 בתמונה: שטח התצוגה של קרן שרון והתיקים שעיצבה
בתמונות: איזור התצוגה של  North Bennett Street School
ביריד גם נוכחות חשובה של בתי הספר והנגרים הפועלים בשש המדינות המרכיבות את ניו-אינגלנד. באלבום הפיקסה שהכנתי תוכלו ליראות את עבודות הסטודנטים שהוצגו בשטחי התצוגה של הNorth Bennett Street School, וה Center for Furniture Craftsmanship שבמדינת מיין. בית הספר שבמיין מכשיר אמני ומעצבי עץ במסלול קצר יחסית של 9 חודשים ומלמד עיצוב ומלאכת עץ מודרנית וקלאסית. ב North Bennett לומדים כשנתייים במסלול לימודים המקנה מיומניות בעיקר בבניית קנון הרהיטים הקלאסי על כל דקויותייהם ותתי סיגנונותיהם.
בתמונות: איזור התצוגה של ה Center for Furniture Craftsmanship, וארגז מאלון מניסור רדיאלי שפאותיו מחוברות בזנביונים לכל אורכם. בתחתית הארגז מגירה ובתוכנו יש תא סודי שאת מיכסו ניתן לפתוח בעזרת מגנט.

בתערוכה גם פגשתי כמה אמני רהיטים מודרניים שיוצרים בחומרים לא שיגרתיים ובצבעים חצופים וזוהרים.
הנה הקישור לאלבום בו תוכלו לראות את תמונות היריד http://picasaweb.google.com/yoav.liberman/CraftBostonAndAIDA2010# 

תגובה 1:

  1. השימוש בצבעים חמים וחומרים "חצופים" זה דבר נהדר לדעתי. אני חושבת שצריך לצאת מהקיבעון של ארון מרובע עם שתי דלתות ומראה על החזית ולהתפרע יותר! :)

    השבמחק