אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 5 באפריל 2010

מדריך מלחצות (קליבות)

בתמונה: מלחצת F משופרת של חברת Jorgensen , מקור התצלום Amazon.com
בכל סדנה, ביתית או מסחרית, חייבות למצא מספר רב של מלחצות (כליבות): מלחצות F, C ומלחצות צינור. לאחרונה נוספו לשוק גם מלחצות F משודרגות, בעלות לחיים מלאות שמפזרות את לחץ ההידוק על כל שטחם ובאופן מקביל. יתרון נוסף לכליבה זו הוא שסיבוב ידית ההידוק לא גורם להתחפרות פטריית הלחץ שבקצה הלולין - או בורג ההידוק - כמו שעלול לקרות במלחצת F רגילה. IRWIN, Bessey, Jorgensen וJET  מיצרות מלחצות כאילו והם טובות מאוד. לצערי אינני יודע אם ניתן לרכוש אותם בארץ?
בתמונה: מלחצת צינור של Rockler    
עבור הידוק של קורות, לבניית משטח שולחן למשל, היתי ממליץ על מלחצות צינור: סיניות, של חברת Pony, של Bessey, Rockler או גטור (חברה ישראלית); כליבות צינור יכולות להיות הפתרון הזול ביותר. הן ניתנות להרכבה על צינור שרברבות מפלדה בקוטר של 3/4 אינטש הניתן לקניה כמעט בכל תמבוריה. ניתן לקנות צינורת באורכים שונים שיתאימו ללחיצת מוצרים בגדלים מגוונים. לפני פעולת הלחיצה משחילים את ראשי המלחצת על הצינור (באורך הדרוש) והמארז מוכן לעבודה. בקניית מלחצות צינור כדאי לבדוק בחנות את התאמת ראשי המלחצת לצנרת אותה אתה מכוון לקנות. הצנרת הנמכרת בארץ עלולה להיות עבה מדי ולא תתאים לחלק מהמנגנונים של מלחצות הצינור הזולות.
 בתמונה: מלחצת עומק מסוג F של גטור הישראלית. מקור התצלום Gatorclamps 
ללחיצה של מחברים, או חלקים, בהם נידרש למקם את לחיי הכליבה בעומק העובד או החלקים, נדרש למלחצות מסוג F. לאורך זמן עלולה קורת השידרה של מלחצת F לפתח בטן קשותה שתפחית מהאפקטיביות שלה. לעומתה, מלחצת צינור שהצינור שלה עבר דפורציה והפך קשות, ניתנת לריפוי מהיר: פשוט מסובבים את לחיי המלחצת ב180 מעלות והבטן התהפכה (עכשיו פונה פנימה) בעזרת לחץ הידוק ניתן ליישר אותה.

הוספתי רשימה חדשה המשלימה ומוסיפה מידע על כליבות, ודנה בכליבות רצועה Band Clamps .
הנה הקישור:
http://woodworkinginisrael.blogspot.com/2011/08/band-clamps.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה