אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 10 באפריל 2010

Lie Nielsen Tools וביקור בניו אינגלד

בתמונה: מקצוע מיוחד לחריצים נקבים ושקעים של Lie Nielsen, המבוסס על מקצוע מס 71 של Stanley.
אני כותב אליכם מהעיר קיימבריג' שעל הצ'רלס, במדינת מאסצ'וסטס שבניו אינגלנד. אשהה כאן חודש ימים בענייני לימודים ואמנות. בשבוע הבא אני מארגן לסטודנטים שלי ולכל המתעניינים, הרצאה של אדם שהפך אגדה עוד בחייו. "טום לי-נילסן: גורו של כלי עבודה". והוא יגיע להרווארד ולאליוט האוס לספר על כלי העבודה שהחברה אותה הקים מצליחה לבנות ולשווק. Lie-Nielsen Tools הוקמה לפני כעשרים שנה בבית מלאכה קטן לעיבוד שבבי בעיירה שקטה במדינת מיין. החברה מבוססת את עיצובם של רוב כלי העבודה אותם היא מיצרת על דגמים מוצלחים ונדירים של כילים שיצרה חברת סטנלי בארה"ב ושיצורם הופסק במחצית הראשונה של המאה ה20. מאז החברה עשתה את הבילתי יאומן: החייאת המסורת הניו אינגלנדית של יצור כלי עבודה איכותיים ביותר לנגרים ולאומני עץ. מה שמרתק בסיפור שלהם הוא שהחברה מצליחה לשמור על צמיחה בפעילותה ומוסיפה לקטלוג שלה כמה כליים חדשים כל שנה. גם הקיף היצור גדל בהתמדה דווקא בגלל שטום זיהה תחום נישה בו, עד לא מזמן, לא היו לו מתחרים.
עוד על לי-נילסן בימים הקרובים....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה