אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שלישי, 30 במרץ 2010

כליבות תוצרת ישראל - החורט

פעם שהיבוא היה יקר והיצוא היה (אולי כדאי) ייצרו בארץ המון כליבות ומלחצי מתכת ועיבוד שבבי. כשבועים לפני הפסח ביקרתי באולם התצוגה והמכירה של חברת "החורט" - שהם האח הבכור לזרועות ברקן.
למי שאוהב כלי עבודה, ביקור במקום כזה הוא אירוע חמוץ מתוק. חמוץ כי כניראה שלאורך ימים יהיה קשה למפעל לשרוד בעולם של Made in China. ולמרות שכליבות החורט היו ועודן שם דבר בעולם הנגרות בארץ, יצור המוני במזרח וגם יצור יעיל וממוכן בגרמניה ובספרד דוחקים את רגלי הכליבות הישראליות. מתוק, כי כיף לראות איכות ויצור של טכנולוגיה "תחתית" גם בארץ. המפעלים של סטף וורטהיימר, דימר, נימו וורגוס והחורט הם חרשי הברזל של ארצנו וזה משמח לדעת שעדיין יש אצלנו ליבה של ידע ואפשרות לייצר בחומר ולא רק ברוח. לכליבה הישראלית יש ידית עץ מסיבית ונוחה, בורג ACME אימתני ומשקל רב. היא טובה אבל יקרה מאוד. קניתי כליבה מסוג "C"  מפלדה מחוסמת - כך אמר לי גדליה הטכנאי הראשי שלהם - שבטח מגרד גבורות ושלא כל כך הבין מה מתמהוני הצעיר הזה שואל כל כך הרבה שאלות ומבוחן את כל הברגים, המלחציים והכליבות שבחנות. המחיר היה יקר מאוד אבל מי יודע כמה כליבות כאילו עוד ישארו במלאי ומתי ואם בכלל יצרו חדשות. אחד הדברים ששמחתי לראות היו ברגי שולחנות נגרים שיכולים לשמש לבניית מכבשים שונים (גם לשמן זית).
אני מצרף תמונה של דף מהקטלוג וגם לינק לשתי תמונות נוספות באלבום פיקסה + תמונה הכליבה קניתי.... נוסטלגיה
http://picasaweb.google.com/yoav.liberman/HaKhoret

3 תגובות:

  1. הי,
    אני מעוניין לקנות מהם קליבות, ואודה לך אם תוכל לשלוח לי או להעלות את הקטלוג ברזולוציה גבוהה יותר. אשמח גם לדף המחירים ברזולוציה גבוהה.
    תודה. מתן

    השבמחק
  2. הי מתן,
    הגדלתי את הרזולוציה למקסימום. נסה להקליק על הצילום ואולי לראות אותו בגודל גדול עוד יותר. לצערי אני לא מוצא את המקור כך שלא אוכל לשלוח לך אותו. אני חושב שהחורט ישמחו לשלוח לך באימייל את רשימת המחירים. בהצלחה ואנא כתוב לי מה העלת בחכתך.

    השבמחק
  3. היי יואב
    שמחתי לקרוא את התיאור של מפעל החורט.במקרה קניתי מלחצי שולחן גדולות 6".ולאחר שניקיתי את הלוגו ראיתי מספר אותיות...לאחר חיפוש מעמיק ונסיון פיענוח המילה ראיתי את הכתבה שלך והופתעתי שהמלחציים תוצרת ישראל....
    ביי יהודה farok@netvision.net.il

    השבמחק